Cieľom seminára bolo oboznámiť účastníkov s príkladmi dobrej praxe využívania individuálnych vzdelávacích účtov v zahraničí a diskusia o ich pilotnej implementácii v Slovenskej republike.
V rámci programu seminára vystúpila zástupkyňa vedúceho Prognostického ústavu Centra spoločenských a psychologických vied SAV Ing. Ivana Studená, PhD. s príspevkom “Bariéry účasti na vzdelávaní dospelých”.
Účastníci seminára zastupujúci decíznu sféru, výskumné inštitúcie, ako aj zástupcovia zamestnávateľov a zamestnancov hľadali odpovede na nasledujúce otázky:
V rámci programu seminára vystúpila zástupkyňa vedúceho Prognostického ústavu Centra spoločenských a psychologických vied SAV Ing. Ivana Studená, PhD. s príspevkom “Bariéry účasti na vzdelávaní dospelých”.
Účastníci seminára zastupujúci decíznu sféru, výskumné inštitúcie, ako aj zástupcovia zamestnávateľov a zamestnancov hľadali odpovede na nasledujúce otázky:
- Akú rolu zohrávajú individuálne vzdelávacie účty v celkovom mixe opatrení určených na podporu vzdelávania dospelých?
- Ako môžu zúčastnené strany (jednotlivci, zamestnávatelia, poskytovatelia vzdelávania, štátne orgány, asociácie a ostatní aktéri) spolupracovať na zvýšení efektívnosti vzdelávacích účtov?
- Na ktoré cieľové skupiny je potrebné sa zamerať a aké sú skúsenosti so znevýhodnenými cieľovými skupinami?
- Ako úspešne implementovať pilotnú schému a aké sú riziká zavedenia individuálnych vzdelávacích účtov?