- Ing. Ivana Studená, PhD.
-
Mgr. Denisa Fedáková, PhD.
Ing. Richard Heriban, PhD.
Mgr. Zuzana Kožárová
Mgr. Miroslav Štefánik, PhD.
BA. Gabriel Weibl, PhD.
Mgr. M.A. Zuzana Polačková
Miroslava Klempová - 10/2016 - 09/2019
- 693989
Ťažiskovým zámerom projektu je vytvoriť inovatívny model a mechanizmus pre podporu diskusie, tvorby a vyhodnocovania politík celoživotného vzdelávania, so záberom na potreby dnešných mladých dospelých a pri uplatňovaní teoretických a empirických stanovísk sociálnych a informačných vied. Projekt vyprodukuje empiricky podloženú analýzu kde kedy a akým spôsobom boli politiky celoživotného vzdelávania efektívne a bude vytvorený počítačový inteligentný systém pre podporu tvorby týchto politík.
Projektová webstránka: https://h2020enliven.org
- Zmapovať a kriticky vyhodnotiť kľúčové časti programov realizovaných na európskej (EÚ), národnej a regionálnej úrovni pre podporu prístupu k vzdelávaniu a účasti na vzdelávaní dospelých v rámci vylúčených skupín a tých, ktorí sú ohrození sociálnym vylúčením.
- Vyhodnotiť vplyv "systémových charakteristík" (primárneho vzdelania a vzdelávania dospelých, trhu práce, ekonómie a sociálnej ochrany) na celkové miery účasti (celkovo a v rôznych segmentoch trhov vzdelávania dospelých) a na distribúciu účasti na vzdelávaní dospelých (so špeciálnym odkazom na znevýhodnených mladých dospelých, a s použitím rodovo-citlivých prístupov).
- Vyhodnotiť úlohu celoživotného vzdelávania pri rozvoji produktívnej, efektívnej a konkurencie-schopnej ekonomiky skúmaním toho, aký potenciál učenia a aká inovačná kapacita existujú na pracoviskách, aké organizačné modely podporujú inovačné schopnosti a inovačne zamerané učenie, a ako sú vzdelávacie aktivity efektívne.
- Identifikovať a mapovať povahu a dostupnosť dát o celoživotnom vzdelávaní ako aj učení sa dospelých a integrovať tieto údaje s novými výskumnými poznatkami z projektu ENLIVEN a za využitia "data mining", založiť bázu vedomostí pre rozvoj Inteligentného Systému pre Podporu Rozhodovania (IDSS, Intelligent Decision Support System), ktorý podporí tvorbu politík.
- Navrhnúť a implementovať IDSS, a testovať ako sa by sa tento systém mohol adaptovať na nové znalosti a učiť sa z informácií vytvorených interaktívnym používaním IDSS užívateľmi.
- Identifikovať potenciál učenia sa a inovačnú kapacitu, ktoré existujú v rámci pracovísk, aké organizačné modely podporujú inovačné schopnosti a inovačne zamerané učenie, a ako sú vzdelávacie aktivity efektívne.
- The University of Nottingham, United Kingdom
- Katholieke Universiteit Leuven, Belgium
- Universidad De La Iglesia De Deusto, Spain
- Institute for the Study of Societies and Knowledge Bulgaria
- Aarhus Universitet, Denmark
- Centre for social and psychological sciences IF SAS, Slovakia
- The University of Edinburgh, United Kingdom
- 3s Unternehmensberatung Gmbh, Austria
- Tallinn University, Estonia
- University of Melbourne, Australia